Kali ni kami citer pasal 125z standard - Yamaha 125Z adalah model Yamaha ke-3 bagi kami mempunyai prestasi cemerlang selepas Yamaha LC dan yamaha RXZ... mmg sedap pickup best...laju pun laju., tidak hairanlah ia tetap menjadi motosikal 2 lejang yang paling unggul dalam kelasnya. Yamaha 125Z adalah daripada kelas underbone cub, dilengkapi oleh enjin 2 lejang 125cc(seperti sedia maklum bahawa enjin 2 lejang mempunya kuasa berganda dari enjin 4 lejang). Memasuki pasaran Malaysia pada awal 1997 (jika tak silap), ia mendapat sambutan yang hangat daripada pembeli-pembeli di Malaysia. Memiliki prestasi maksimum dalam setiap aspek, enjin 125cc yang berkuasa tinggi, double brake disc pada depan dan belakang tayar, ekzos ‘catalyzer’ dan rekaan aerodinamik yang cantik, memenuhi citarasa bagi kelas motosikal tersebut(tentulah salah satu prestasi maksimumnya adalah penggunaan minyak yang banyak). Untuk keluaran pertama, ia dikeluarkan bersama rim biasa berukuran 17 inci, namun disebabkan prestasi enjinnya maka sambutan yang diberikan oleh remaja-remaja di Malaysia amat menggalakkan.Mesin 125 mmg ringan dah..memang sedap...memang berbaloi...tapi biasa lah 2 stroke...perlukan duit yg agak lebih utk minyak..lagi satu 125 ni body berat,aerodinamik,rendah,memang sedap badannye..stabil pada kelajuan tinggi.. tak goyang bila lawan angin lori.. everything seems perfect.. .bagi aku,aku lebih menyokong 125 sbb mmg best untuk perjalanan dekat dan jauh...kalo jalan jauh tu jangan lah merembat je keje...mmg jem la nanti
Antara Yamaha 125z dan Yamaha 135LC
Mana satu yang korang pilih dan rasa berbaloi
Pendapat aku camni....kalu nak jimat banyak ,of course yamaha 135LC..kalu nak laju dan pikup 125ZR lah,Motor clutch la katekan..dari segi maintenan lak 135 lg kira save sikit poket..tapi125 nie kena gune 2t,so parah siket..minyak dah parah dah,tambah lagi ngan 2t..kalau pasal pencemaran 125zr lagi bising berbanding 135LC kalaupencemaran asap = rasanya LC lagi kurang asap berbanding 125. kalau anda inginkan keselesaan, mesra alam, bunyi yang syahdu, minyak yang jimat, senang nak make up, boleh lah amik LC 135. sekiranya anda inginkan kelajuan, pick up yang mantop, motor yang ringan, bunyi yang berdesup, disc break depan belakang, minyak 2T yang kerap, sila gunakan 125Z.
Sila tinggalkan pesanan.. Komentar.. atau saranan kami cuba perbaiki.. Bagi memantapkan lagi bahan pada episode akan datang di ruang Comment atau Chart Room.. Tq..
akupun suka 125z tapi bila bab 2t tu wat aku menyampah.
ReplyDeletewa pakai 135...
ReplyDeletesangat berinfomasi :) 135 memang terbaik dengan cutting yang lebih aerodinamik
ReplyDeletesay no to rempitnesssss
ReplyDeletedh jual!!!!huaaaa.....
ReplyDeletehidup rempit!!..hahhaa
ReplyDeletememang semat. tapi hot item, pencurik motor memang suka menatang nih.
ReplyDelete135lac la bro jln jauh pulas minyak abis pon xde hall die pkai water collerr ape kesah.....klo125 2kilo full abiss dah nyuttt...
ReplyDeletekl xsilap aku, dlm pic 125 kau ade terselit 2 bijik lagenda.hehe..xpe2, ttp yamaha kan..tp LC sedap utk long distance bg aku..
ReplyDeleteheheh
ReplyDelete'kawan2 cakap, dia memang laju'
hahahahha
laju gilos
member aku nye 125 boleh tapau lc
aku try sendiri
hahahahah
tapi sekejap jeeee
risau pasal lenjan moto member...
ape2 hal
moto ni memang legendary
antara zr dengan lc..
ReplyDeletemana lebih baloi??
minta pendapat rider rider sekalian..
saya plan untuk memiliki motor...
harap sekalian dapat beri pendapat dan pandagan..
terima kasih!!
125Z aku dah hilang,
ReplyDeleteskang pkai LC plak,
dua - dua best...
saya suka 125z..
ReplyDeletetengs for the info :))
saya lebih suka wespa...walaupun ade
ReplyDelete135LC...!!!!!
125zr mmg mantop...hahaha...moto standard,sprocket 37,da out meter smpi kne folo dgn polis dr blkg naik waja..hahaha...sje test kt highway
ReplyDeleteKnp bro pkai spoket 37 sdp eh ?..sbb sy pkai 37 ..smpai rpm 7 moto dah mengerang..knp eh ?..nk trun 36..
DeleteKnp bro pkai spoket 37 sdp eh ?..sbb sy pkai 37 ..smpai rpm 7 moto dah mengerang..knp eh ?..nk trun 36..
DeleteMotor ni target aku bila 1st year kerja. Khas utk hobi aku layan koner. 135lc plak khas utk touring. 2-2 ada pro n con.
ReplyDelete:)
dulu aku ade sebijik 125z yg first model punyer,,yg cc124 tu,,tak macam adik2 dia 125zr skrang,,cc115..hampeh,,125z memang pawer,,,
ReplyDeletealamak, terselit dua bijik lagenda la dalam pic kat ats tu bro...
ReplyDeletepape pon dari keturunan YAMAHA gak...:)
aq ad lc ngn 125 .. bgi aq , aq suka 125 bab reka bntuk dn klajuan 125 lbih tnggi drpada lc ..... tpi psl mnyk ngn 2t aaa ... pning kpala beb
ReplyDeleteOit? Ada gambar moto aku la... 125Z hijau. Tag dari forum ke admin?
ReplyDeletemoto 125Z gua baru jew hilang smlm.huawaa.. ;((
ReplyDelete125zr la beb...power tuh...haha
ReplyDelete125zr mmg bezzzz...cayalahhh
ReplyDelete125 the best wlaupon generasi yg skrang nie kurg sket tp ttap lju..kalo lc skrang nie pulas abis pon 130 je..hahahaha
ReplyDelete125 la..aku nyer out meter boh..lc cam sial la..slow nk mampohhhhhh...buuuuu lc..
ReplyDelete125 la..aku nyer out meter boh..lc cam sial la..slow nk mampohhhhhh...buuuuu lc..
ReplyDeletewowow . ok pakai dua2 lg bagos
ReplyDelete2strok nak buad pun senang,.. blok,head,kabureto rxz da boleh out meter.. 4 strk xyah ckp.. mcm2 nk kne buad.. baru boleh out meter..
ReplyDelete125zr laa, boleh cecah 220km/h. Pndai setting dpt laa
ReplyDeleteBagi tips bro mcm mane nak buat mcm tu?? Huhuhu
Deleteceq pkai 125zr gak..ni 125 yg kdua..yg 1st da jual..ceq nk kasi standard blik moto cek..tp cek xtaw..maklum la gurl taw pakai ja..
ReplyDeletesorry...tupai la yg trbaek..xmain la broom...broomm...layan weng...weng...weng...selamat tinggal dalam kepulan asap~
ReplyDelete125zr the legend
ReplyDeleteBgi la formula cara nk set std body
ReplyDelete2021🙋🏻♂
ReplyDeleteHope you liked this compliment because this is very unique content. I really appreciate this. Thanks for sharing this information. soundproof mat for floor
ReplyDeletenice
ReplyDelete