::FAIZ FARISH:: ko post entri pasal kancil model lama. lampu 4 segi. aku pakai yang last punya b4 lampu bulat keluar. kancil ex850, elegen green.warna mcm biru, tp sebenarnya hijau. ramai yg keliru...tapi even kancil, aku sayang kete tu... cuma skrg badan dia cam tak best dah bawak. ada bunyik2... dah tua. urat dia pun dah putus2....
Eazy Izzuddin eazy pki kancil biasa...1st keluaran kalo nk modified kasi lawa skitbro suggest camne
Terima kasih kerana bertanya pada Fariz afendi ariff dan Eazy... Maaf lambat balas soalan anda... Seperti sedia maklum kami tak arif tentang modified kereta ni cuma Insya Allah kami cuba jawab dalam kesempatan ni...
Mula mula kena kenal dulu sejarah dan model keluaran Daihatsu yang asalnya ..
Daihatsu Mira L200 TR-XX
Pada tahun 1990. Daihatsu Mira L200 TR-XX dgn nadi penggerak JF-EL 3 Piston , 12 Injap , SOHC dan bantuan Turbocharge Intercooler berjaya menghasilkan 69bhp.
Daihatsu Mira L200S
Pada tahun 1992. Daihatsu Mira L200s Avanzato-R dikeluarkan dgn bodykit yg lebih cantik daripada mira sebelumnya. Masih menggunakan nadi penggerak yg sama tetapi dilengkapi dgn brake disc depan yg lebeh besar. Turbinnya juga telah dipertingkatkan utk menjamin top end. Bahagian dalaman diperkemaskan dan diganti dgn aksesori yg lebih menarik. Casis kereta ini telah dijadikan panduan pada syarikat perodua untuk menghasilkan Perodua Kancil.
Pada tahun 1992. Daihatsu Mira L200s Avanzato-R dikeluarkan dgn bodykit yg lebih cantik daripada mira sebelumnya. Masih menggunakan nadi penggerak yg sama tetapi dilengkapi dgn brake disc depan yg lebeh besar. Turbinnya juga telah dipertingkatkan utk menjamin top end. Bahagian dalaman diperkemaskan dan diganti dgn aksesori yg lebih menarik. Casis kereta ini telah dijadikan panduan pada syarikat perodua untuk menghasilkan Perodua Kancil.
Daihatsu Mira L502
Pada tahun 1994. Daihatsu Mira L502 TR-XX dikeluarkan dgn casis baru yg agak berbeza dgn lampu depan dan belakang yg berbeza drpd mira yg lama . bahagian dalamannya dipertingkatkan dgn aksesori yg lebih mewah . kereta ini menggunakan nadi pengerak JB-DE 4 Piston , 16 injap , DOHC dgn turbocharge intercooler yg lebih besar yg masih menghasilkan 69bhp tetapi respon enjin pada low end lebih cepat dan top end yg lebih lancar . Dilengkapi dgn brake disc yg lebih besar pada keempat-empat rodanya.
Pada tahun 1994. Daihatsu Mira L502 TR-XX dikeluarkan dgn casis baru yg agak berbeza dgn lampu depan dan belakang yg berbeza drpd mira yg lama . bahagian dalamannya dipertingkatkan dgn aksesori yg lebih mewah . kereta ini menggunakan nadi pengerak JB-DE 4 Piston , 16 injap , DOHC dgn turbocharge intercooler yg lebih besar yg masih menghasilkan 69bhp tetapi respon enjin pada low end lebih cepat dan top end yg lebih lancar . Dilengkapi dgn brake disc yg lebih besar pada keempat-empat rodanya.
Daihatsu Mira L502s Avanzato-R4
Pada tahun 1995. Daihatsu Mira L502s Avanzato-R4 dikeluarkan dan dilengkapi dgn sistem pacuan empat roda.
Pada tahun 1995. Daihatsu Mira L502s Avanzato-R4 dikeluarkan dan dilengkapi dgn sistem pacuan empat roda.
Daihatsu Mira L700 Coure (Produa Kelisa)
Pada tahun 1999. Daihatsu Mira L700 Coure dikeluarkan dgn casis yg lebih besar serta keselamatan yg lebih baik . Terdpt Dua model iaitu TR dan TX . TR adalah model 4 pintu dan dijana dgn enjin EJ-FE tanpa bantuan turbo tetapi memiliki enjin 1000cc. Manakala model TX adalah model 2 pintu yg dijana dgn enjin EJ-DE dgn turbo dan kapasiti sebanyak 660cc. Daihatsu Mira L512
Pada tahun 2001. Daihatsu Mira L512 TR-XX dikeluarkan dan dilengkapi dgn bumper depan dan belakang yg lebih menarik . Lampunya hadapannya diperbuat daripada kristal . Bahagian dalaman dihasilkan lebih cenderung kepada kereta sport mewah .
Pada tahun 1999. Daihatsu Mira L700 Coure dikeluarkan dgn casis yg lebih besar serta keselamatan yg lebih baik . Terdpt Dua model iaitu TR dan TX . TR adalah model 4 pintu dan dijana dgn enjin EJ-FE tanpa bantuan turbo tetapi memiliki enjin 1000cc. Manakala model TX adalah model 2 pintu yg dijana dgn enjin EJ-DE dgn turbo dan kapasiti sebanyak 660cc. Daihatsu Mira L512
Pada tahun 2001. Daihatsu Mira L512 TR-XX dikeluarkan dan dilengkapi dgn bumper depan dan belakang yg lebih menarik . Lampunya hadapannya diperbuat daripada kristal . Bahagian dalaman dihasilkan lebih cenderung kepada kereta sport mewah .
Daihatsu Mira L512 Avanzato-R4 dikeluarkan dan dilengkapi dgn pacuan empat roda
Kereta Perodua boleh dikatakan lebih kerap diubahsuai terutama Kancil yang berbentuk comel serta praktikal untuk diubasuai., enjin L200S dan L500 turbo Mira pula sebaliknya, malah ia adalah jalan terbaik dan satu-satunya pilihan enjin berkuasa termurah jika anda ingin memulihkan prestasi enjin Kancil sedia ada.Seperti lazimnya, enjin yang sempurna, biasanya akan disusuli dengan hiasan ‘ body kit ’ baru yang lebih bergaya. Sinonim perubahan Kancil bernadikan L2,L5 begitu juga dengan hiasan luaran dan dalamannya yang kerap disalin mengikut spesifikasi Mira yang terdiri dari pelbagai model. Kepelbagaian tersebut mendorong peminat kereta tempatan bermain Kancil
Perbezaan antara kancil convert L2 dan L5
Dari segi luaran memang nampak Perbezaan antara L2 dan L5walaupun ader slight diffferent, tu semuer cosmetic jer...Tapi zaman sekarang ... boleh modifide bodykit tu je
Dari segi luaran memang nampak Perbezaan antara L2 dan L5walaupun ader slight diffferent, tu semuer cosmetic jer...Tapi zaman sekarang ... boleh modifide bodykit tu je
Modifikasi Model Kancil L5
Sesekali pandang ia tak ubah seperti sebuah Daihatsu Mira L502 sebenar. Apetah lagi ia kini hadir dengan keadaan 2 pintu sepenuhnya. tapi kebanyakkannya masih dalam bentuk 4 pintu.. Salinan kepada 2 pintu amat jarang sekali dapat dilihat , rata-rata yang melakukannya bertujuan untuk pertandingan autoshow sahaja. Kalau rasa nak pakai hari-hari, pandai-pandailah bawa diri....Adekah ianya sebuah L502 yang asli? Sebenarnya tidak, ia masih memegang nama kancil seperti di dalam surat beranaknya. Ape yang dilakukan ialah proses modifikasi yang cukup ekstrim untuk tampil menjadi sebuah L502 tulen... emmmm hampir tulin...
Nombor 1: kena ade serkop (air scoop) ..kat bahagian bonet
Nombor 2 : Amaran Modifikasi kancil kepada salinan L5 berkemungkinan JPJ tak lepas jika ade penyambungan welding pada body cuba lihat.. tetapi salinan L2s JPJ lepas.. ni kami bagi tau awal-awal
Nombor 3: Bumper depan tukar
Nombor 4: Lampu juga kasi tukar Nombor 1: kiri kanan side skirting pada pintu
Nombor 2: Bonet Siap ada skop udara ( air scoop)
Nombor 3: Bumper belakang pun tukar
Modifikasi Versi L2S plak ape citernya?
Kerana terlalu ramai yang mahu menjadikan kancil mereka jelmaan kepada siri Mira L500.. membuatkan kita terlupa akan model-model terdahulu yang cukup populor seperti Mira L200s...sewaktu zaman dahulu L200s dianggap garang kerana rupanya yang jauh berbeza dari model asal sebenar (kancil Standart)..Tak kisah lah L200s pun nampak cantik gak kan seperti yang aku cakap tadi modifikasi salinan L200s lepas dari sebarang sekatan JPJ.. ini pilihan jika tak mau berlaku sebarang masalah... Masih boleh tersenyum ketika melalui sekatan jalan raya. Kalu kena tahan pun rasanya JPJ tak akan sita tapi bagi surat suruh pergi buat inspection .. namun ia tidak menjadi masalah kerana kesemua perkakasan yang digunakan boleh disalin semula tanpa sebarang pengubahsuaian.. Mesti lepas punya...
Kerana terlalu ramai yang mahu menjadikan kancil mereka jelmaan kepada siri Mira L500.. membuatkan kita terlupa akan model-model terdahulu yang cukup populor seperti Mira L200s...sewaktu zaman dahulu L200s dianggap garang kerana rupanya yang jauh berbeza dari model asal sebenar (kancil Standart)..Tak kisah lah L200s pun nampak cantik gak kan seperti yang aku cakap tadi modifikasi salinan L200s lepas dari sebarang sekatan JPJ.. ini pilihan jika tak mau berlaku sebarang masalah... Masih boleh tersenyum ketika melalui sekatan jalan raya. Kalu kena tahan pun rasanya JPJ tak akan sita tapi bagi surat suruh pergi buat inspection .. namun ia tidak menjadi masalah kerana kesemua perkakasan yang digunakan boleh disalin semula tanpa sebarang pengubahsuaian.. Mesti lepas punya...
Barang Half cut L2 seketul bahagian depan
Macam ne nak kenal pasti enjin L2, L2s
Beza kan L2s dengan L2..L2 ngan L2s takde pape beza sangat..
-Semua L2 n L2s 3 silinder SOHC..
-model L200, sohc 3cylinder, 64 hp, 12V
-model L200s, sohc 3cylinder, 64 hp, 12V, enjin lebih komponen elektrik, model lepas L200
-kalau L2 ada EFI.. kalau L2S takder EFI..-model L200s, sohc 3cylinder, 64 hp, 12V, enjin lebih komponen elektrik, model lepas L200
- L200s ade LSD..L200 xde..
-L2s ada diagnostic box kat sebelah wiper motor...
Yang Jelasnya perbezaan nya L2 dan L5 ialah..
1. intercooler L2 ada cover steel/alloy manakala L5 cover plastik dan rupanya lebih kemas
-L2s ada diagnostic box kat sebelah wiper motor...
- cable plug L2s lebih kecil dari L2 punye..
- kotak kat terminal + bateri bso sket dari L2
-meter L2S colour putih ker meter L2 colour kelabu
- halfcut turbo L2S gearbox nyer LSD
Nak dikatakan L2 lagik bagus dari L2s..L2 low compression dari L2s..enjin L2s baru sket dari enjin L2.ada yang kate enjin L2 lebih tahan dari L2s..
Yang Jelasnya perbezaan nya L2 dan L5 ialah..
1. intercooler L2 ada cover steel/alloy manakala L5 cover plastik dan rupanya lebih kemas
2. L2 /L2s Cover head enjin bentuk dia macam Cover head Kancil standert tetapi cover head enjin L5 warna silver/gray...
Kalau L5 ada yang 3 silinder (SOHC) ada yg 4 silinder (DOHC 16valve)Lepas tuh tengok fuel filter besi warna mas dalam engine bay tuh.. belah kiri(belah airfilter) L2 la tuh.. kalau belah kanan( belah bateri) L5 la tu... cover intercooler L5 semuanya plastick ..
L5 ader beberapa jenis iaitu
1.660 cc 3 Cyclinder TwinCam 12 Valve Intercooler Turbo L500 (EF-RL/EF-DET) -TRXX AVANZATO
2. 660 cc 4 Cyclinder TwinCam 16 Valve Intercooler Turbo L502 (JB-JL/JB-DET) -TRXX AVANZATO R
3.660 cc 4 Cyclinder TwinCam 16 Valve Intercooler Turbo 4 WD L512 (JB-JL/JB-DET) -TRXX AVANZATO R4
4.660 cc 4 Cyclinder TwinCam 16 Valve Intercooler Turbo 2 WD L502 (JB-JL/JB-DET) -TRXX AVANZATO X2
5.660 cc 4 Cyclinder TwinCam 16 Valve Intercooler Turbo 4 WD L512 (JB-JL/JB-DET) -TRXX AVANZATO X4
2. 660 cc 4 Cyclinder TwinCam 16 Valve Intercooler Turbo L502 (JB-JL/JB-DET) -TRXX AVANZATO R
3.660 cc 4 Cyclinder TwinCam 16 Valve Intercooler Turbo 4 WD L512 (JB-JL/JB-DET) -TRXX AVANZATO R4
4.660 cc 4 Cyclinder TwinCam 16 Valve Intercooler Turbo 2 WD L502 (JB-JL/JB-DET) -TRXX AVANZATO X2
5.660 cc 4 Cyclinder TwinCam 16 Valve Intercooler Turbo 4 WD L512 (JB-JL/JB-DET) -TRXX AVANZATO X4
Dan lagi satu, jika bercadang nak membeli enjin Mira Turbo,aku cadangkan lebih baik ambil enjin L200S dari L500S.Sebabnya enjin L2 lebih senang mantain dan juga part-part dalam lebih kurang sama dengan Kancil 660.Enjin Dahaitsu L2s punye part barang adalah sama dengan kancil.Contoh Timing Belt, Top Gasket, dan Oil Filter. Piston dan Rings. Yang paling elok rasanya adalah enjin L2 laa senang jaga dan sparepart pun murah...jika L5 hanya jalan jauh je yang sedap..lagi satu L5 ni Tak leh nak modified dalaman,dah over limit....L5 tidak guna taiming belt..tapi dia guna timing cing..jika enjin rosak..taiming cing L5 susah mau dapat kat kedai sparepart tau...
Klu nak tukar enjin L2 atau L5 ni kenalah pergi uruskan pendaftaran kat JPJ..
Bagi pendaftaran di JPJ,kau orang cuma perlu bawak geran asal,surat A.P (import enjin) dan perlu isi satu borang kat JPJ.Tak perlu buat apa-apa bayaran dan juga tak perlu bawa inspection kat Puspakom kerana enjin sama size dengan kancil.Road Tax pun tak perlu tukar cuma kena inform kat syarikat insuran kau orang aje tentang penukaran nombor siri enjin.
"Ape pun setiap pengubahsuaian yang di lakukan di harapkan tidak menyalahi undang-undang yang termaktub.... Modifikasi hendaklah memenuhi semua keperluan perundangan sebagaimana dinyatakan di dalam Motor Vehicles (Construction and Use) Rules 1959 atau Motor Vehicles (Construction, Equipment and Use) Rules 1988... "
Jika terdapat sebrg maklumat yg disampaikan salah, sila betulkan ya... Segala saranan, pandangan & komen untuk kami teliti dan perbaiki.. Silalah diutuskan di ruangan Chart box atau coloum comment.. Thanks
Jika terdapat sebrg maklumat yg disampaikan salah, sila betulkan ya... Segala saranan, pandangan & komen untuk kami teliti dan perbaiki.. Silalah diutuskan di ruangan Chart box atau coloum comment.. Thanks
vahhh siap ader sejarah kete kancil kanns.. ehehe
ReplyDeletesekarang barang l2 l5 pun payah nak dapat. Hargapun dah melambung. maklumlah semua orang dok cari sekarang.
ReplyDeletethanks bro...
ReplyDeletelengkap...
minat L5 tu...
kalo modified JPJ lepas x
hehe
xD
aku suka kancil..dah la jimat.tp syg, dah xkeluar
ReplyDeletethanks. Jiran aku punya kancil baru je menjelma jadik Mira... Jelez aku.....
ReplyDeletemaknanya.. rekaan kancil tu ambil dari kereta daihatsu lah ye..
ReplyDeleteYe
Deletewah... terbaek la
ReplyDeleteaku kadang2 konfius antara kancil ngan daihatsu mira.. lebih kurang sama je..
ReplyDeleteaku pon x tau nak beza kan kancil dgn mira ni
ReplyDeletebile da baca tau daaaaa...
wei aku ada post baru kat dua dua blog, jadi singah2 la ek...
:)=
http://anuar-comel.blogspot.com
http://gambarcomelaku.blogspot.com
wow bestnyerrrrr tetiba lak nak beli kereta kancil nieeee cantikkk wooooo
ReplyDeletebagus entry nie, penuh ngan info yg sy xpenah2 taw:)
ReplyDeleteharga ubah suai mahal la.
ReplyDelete1.1.11 11:11 pagi Dimana Ali ridha?
menarik2...nmpk lebih menarik
ReplyDeleteTengok sini:Blogger yang ber'Video-Blogging
Salam Blogwalking sini yer....
terbaek punya explaination...
ReplyDeletegood info bro..
dulu bro,kwn ade kancil gak...
bile eksiden kat jln tebrau terus hantar kat bengkel kulai trus dorg kira total lost.. adehh..
kena berhutang laei..
:(
dr dulu penerangan ko tentang apa2 topik kreta atau motor memang detail... thumbs up bro!!!
ReplyDeleteMemang power!
ReplyDeletetanak yg modified..nak yg ori ajew..
ReplyDeletePergh detail betul penerangan, dulu penah pakai kancil tapi dah tukar. Maybe kena wat Saga FL plak kot hehe..
ReplyDeletelama nazz xsinggah sini..cantik layout baru..simple dan kemas..
ReplyDeletebro..nak tanya..cm ner nak start ada wshop..ade skil tp xde sijil yg diiktiraf bleh ke..
terbaek..aku ada kancil sebijik.bumper blkg L5S bru tukar.tgh upgrde.thanks information.
ReplyDeletemenarik sejarah nie, korg leh masok blog aq kalo nak tgok adik beradik mira nie.. hehe..
ReplyDeletemasok http://bulat-avanzato.blogpot.com ok...
ReplyDeletetapi saya lebih suka l500 ,sedap dibawa lebih smooth.
ReplyDeletesaya nk tau secara detail boleh?..
ReplyDeleteape perbezaan ketara dan secara detail antara l2s dgn l5 single cam?
blh tolong saya tak
ReplyDeletesaya nak tahu di mana letaknya no enjin kereta saya..mira L5 4silinder...saya ada tanya org..katanya di belakang enjin...nak lihat kena guna cermin kecil...bila rasa macam panjng tapi bla lihat cermin..no 23 je ada...
betul ke ni...bengkel kete mangkuk hayun tu nak suruh saya cari sendiri sb diorg lupa kut nak catat masa pasang..urgent ni nak g endorse
cmne nk taw dia l2 k l5? xdepn tulis lam geran
ReplyDeleteSalam...satu Penerangan yang jelas cuma blh tak tmbh skit cerita ttg l5 single cam plak.
ReplyDeletesalam tuan, saya perlukan bantuan untuk memasang meter l2s kepada kancil 850. dimana boleh saya dapatkan soket untuk meter tersebut ya? mohon pencerahan dan bantuan.
ReplyDeletesebenar saya nak tahu. agak berapa kos nak convert kancil standart ke L2s..boleh sesape bantu tak?
ReplyDeleteThank you for sharing this informative post
ReplyDeletearoma diffuser singapore | essential oils singapore | Air Purifier
Thank you for sharing this informative post
ReplyDeletearoma diffuser singapore | essential oils singapore | Air Purifier
Thank you for sharing this informative post
ReplyDeletearoma diffuser singapore | essential oils singapore | Air Purifier
Berapakah harga pasaran enjin L2 dan kos pemasangan? Saya bercadang nak tukar kepada L2 dan auto.
ReplyDeletesalam admin, dashboard l7 boleh masuk pada perodua kancil? ada sesiapa boleh bagi info barang2 l7 yg boleh plug n play pada perodua kancil.
ReplyDeleteBro engine l5 turbo ni....
ReplyDeleteBoleh tukar x l5 Na
Nak tanya skit otai2 klau l2s tu tukar ke low comp spya tahan lasak mcm l2 boleh tak? Newbie here bru plan nak tukar engine keliru antara L2 gan l2s
ReplyDeletenk jln jauh ok x enjin l2
ReplyDeletenk jln jauh ok x enjin l2
ReplyDeleteAssalam...mohon pencerahan dn ilm hihu...
ReplyDeletesaya pkai enjin L6 efrl 3piston...
Jika sya mahu upgrade enjin dr sgi pisto,turbo,injector,fuel pump apa yg ptut sya gna kan...mohon pencerahan sifu2 otai2 k-car....
Kereta abg ipar aku die kate L5 3 piston ..mase nak tukar gasket cover head bawak sample ..cari punye cari kedai kate tu gasket L7...x tahu sngat pasal enjin daihatsu ni..L5 yg timing chain cmne pulak ..yg abg ipar aku timing belt 1 tp dalam head ade gear ..jd twin cam la kan ..k camne ?
ReplyDeleteTerima kasih,info memang cun…berbulan cari info pasal L2 & L5
ReplyDeleteTolong up sikit pasal enjin l6 turbo plak.. kalau pergi endorse dekat jpj untuk l6 turbo jbjl 4 cyclinder masuk kancil 660 lepas tak?
ReplyDeletelepas bro..pernah buat tahun 2013 aritu..endos sendiri je
Deletelepas bro..pernah buat tahun 2013 aritu..endos sendiri je
Deletemaaf nk tnye...kalo nk endorse engin l2 kt kancil 850 tahun 2007 boleh ke? pe prosedur & dokumen yg diperlukan...tq
DeleteTolong up sikit pasal enjin l6 turbo plak.. kalau pergi endorse dekat jpj untuk l6 turbo jbjl 4 cyclinder masuk kancil 660 lepas tak?
ReplyDeleteSaya ada problem sdkit. Nak tanya admin dan sesiapa yg berpengalaman dlm k-car. Saya asalnya guna engine EX660(M) pada kancil mata petak tahun 2001. Pada awal thn 2013, saya tlh install kat kedai halfcut engine L6 turbo 660 (LSD Automatic Gearbox). Crossmamber, Gearbox Auto, drive shaft, steering rack, EPS, dan kaki2 semuanya masuk dlm krta kncil sya.Tetapi mslh nya skrg payah nak alignment tayar(lari ke kiri). Adakah sbb frame cross member L6 xsma dgn kancil EX660?@ sbb steering rack adlh EPS?
ReplyDeletePerlukah sya tukar crosmember ke L2?
Dan bagaimana sya nak cari drive shaft baharu kiri & kanan utk L6 Auto Gearbox ni? Lower Amr L6 ada spare parts baru ke? Kat mna nak cri Rocker cover gasket L6? Bolehkah tak perlu guna aluminium yg di rivet dkt Valve cover tu, yg ada 3 seals plug? Help me. peminat k-car.tqvm
Salam sory mncelah..bkenaan alignment yg dmaksudkan kmngkinan clamp stereng rack dipasang terbalik kerana itu slah satu pnyebab alignmet xdpt..driveshaft ada jual kt sparepart(baru) mntak kancil turbo sparepart dh tahu..lowerarm bleh pakai lowerarm kancil sama shaja..xmngkin pkai lower arm L6 sbb lower arm L6 pnjang..rocker cover gasket ada jual kt sparepart..plug seal sstgh bgkel mahir bleh tukar tnpa bkk rivert
DeleteNk tanye....bape kos +- ntok salin kancil standard ke full exterior l2s dan interior l5 serta jantung l2s....nk kira bajet ni..tq..
ReplyDeleteNk tanye....bape kos +- ntok salin kancil standard ke full exterior l2s dan interior l5 serta jantung l2s....nk kira bajet ni..tq..
ReplyDeletenk tanye sape yg berpengalaman..enjin L7 660 auto masuk kancil..drive shaft ape nk pakai ye??
ReplyDeletenk tanye sape yg berpengalaman..enjin L7 660 auto masuk kancil..drive shaft ape nk pakai ye??
ReplyDeleteNk tnya.. enjin skrg pkai efrl,klau nk mod masuk blok 850 bnyk x brg yg nk kne buat atau pnp je blik brg² asal efrl?
ReplyDeleteThis comment has been removed by the author.
ReplyDeleteMohon bantuan abg2 smua..ade tak ble explain kn cara psg side skirt L2 pda kancil mata bulat?
ReplyDeleteAbg2 tumpang tanya.. sub frame engine L6 sama tak dgn kancil 660 manual.. nak tukar sbb dah reput.. tq abg2
ReplyDeleteMohon bantuan. Saya Ada Kancil L2s nak tukar enjin mounting. Enjin mounting l2s sama ke dengan enjin mounting Kancil
ReplyDeleteAssalamualaikum bang jeff dan otai2 k-car sekalian..
ReplyDeleteNak tumpang bertanye..
Driveshaft Kancil dengan L2 serupa ke?? Ape perbezaan antara keduanye?? Berape harga pasaran bagi driveshaft L2 (baru)??
Mohon pencerahan segera..
abg saya tengah cari barang untuk kereta kancil saya yg sudah tukar engine L500 turbo intercooler AUTO model engine JB.saya mencari drive shaft kiri dan kanan serta air filter box full set engine punya.jika ada barang ini boleh call saya di nombor ini 016-9023375 nama saya TINAGARAN.
ReplyDeleteAssalamualaikum... Sya pakai 660 cc 4 Cyclinder TwinCam 16 Valve Intercooler Turbo 2 WD L502 blh x nak guna gear box 850 mnul. .. Psl skrg pkai auto.. .Tq
ReplyDeleteSaya pakai kancil 660 lampu petak, nak tukar injin L2 , berapa anggaran harga Termasuk pasang Dan pengurusan jpj? Terima kasih..
ReplyDeleteSalam nak tanya otai2..kancil enjin 660 12valve turbo tp guna blok 1000cc..skrg ni topspeed kancil setakat 120-130 Soalannya macamana nk bg rapat meter ke 160 apakah barang yg perlu ditukar
ReplyDeleteThis is one-of-a-kind content, so I hope you enjoyed my comment. I truly appreciated and enjoyed this content. Gratitude for sharing this data. sound deadening roller
ReplyDeleteBlog ni buat rujukan aku siap bookmark dari 2012. sebab 2012 aku pakai kancil buat study diploma. sekarang aku datang zaman lepas covid 2024 hahaha, kancil tu masih ada. bernadi enjin sedikit modern iaitu Avy Turbo 660. Kancil tu sekarang kereta kedua je. aku sayang kancil!
ReplyDelete