Friday, July 1, 2011

Happy 2nd Anniversery



Slamat Ulang Tahun kedua Blog aku...
Alhamdulillah.. Pejam celik pejam celik, dah genap dekat dua tahun gua bersama dengan Blog Fire Starting Automobil. Blogspot ni.. walaupun pencapaian blog ni tak la begitu membanggakan.. Tak tau nak cakap.. yang pasti ramai yang bosan kot.. Hihihi...

Dalam usia blog aku masih setahun jagung
masih banyak lagi benda yang aku mahu belajar... Kerana aku masih dangkal dan dungu... so korang ajarlah aku ye..
Dari Abu Hurairah r.a berkata:
Nabi s.a.w bersabda: Sebaik-baik sedekah itu bahawa muslim itu belajar akan suatu ilmu kemudian dia mengajarkannya akan saudaranya yang muslim”. Hadis riwayat Ibnu Majah

_______________________________
Review awal Jan-Jun
Sejak awal Bulan Januari hingga penghujung Jun 2011 ni Blog saya telah menerima begitu banyak pertanyaan melalui Ruang Comment box, Shoutbox, Facebook dan email... Saya telah cuba menjawab seberapa banyak pertanyaan..

Diam tak diam, Setakat ini 54 Post entry permasalahan tentang kereta dan motorsikal yang saya telah bincangkan disini.. (Sungguh tak menyangka..) tak masuk entry yang lain-lain dan taun lepas punya..











Yang lain Insya Allah saya cuba jawab lain nanti.. tunggu ajer lah yer... mana yang takleh jawab memang saya mohon maaf yer... Saya manusia serba kurang dan tidak arif dalam bab-bab ni.. Maaf yer.. Dan terima kasih bertanya....
_______________________________
Thanks pada korang semua..
Ucapan Jutaan Terima kasih kepada semua kawan-kawan, pengunjung Blog saya yang tak putus menyokong penulisan blog ni.. Tiada korang siapalah aku...Thanks semua...





( Maaf pada sesiapa yang saya tak sebut..jangan kecik hati.. anda semua dalam ingatan.. saya.. ) Termasuklah folower-folower dan silent reader...
_______________________________
Last sekali..
Saya memerlukan pandangan korang semua... Tolong ye... Masa akan datang saya rancang nak buat pembaharuan sikit tapi belum ada idea... Buat masa ni hanya buatHeader baru, mestilah aku harapkan imej baru jugak...So korang bagi ler idea untuk menambah baik dan memantapkan bahan penyampaian blog ni... kalau blog ni lembab nak open pun tolong cakap... atau apa-apa ajer yang terbuku dalam hati kamu yerr.. nak kutuk aku pun tak ape..

"Mungkin aku bukan seseorang yang Pro dalam menulis, tapi aku sebisa mungkin berusaha menjadi yang Terbaik dari sebelumnya.. Insya Allah.."

Segala saranan, pandangan & komen untuk kami teliti dan perbaiki.. Silalah diutuskan di ruangan Chart box atau coloum comment.. Thanks

41 comments:

faiz said...

dah lama blog bro kan...mungkin bley buat entry yg lebih simple..xterlalu panjang..

iwan_dextrous said...

wow....ko lg lame dri aku.hhaha...pape pun blog ko memang penuh dgn info..n kalau boleh ko update pasal kereta2 yang baru keluar..^_^

tq sbb letak muka aku kt stu..n ko lah blogger yg x putus2 komen kat aku...

Noor Fatin said...

dah dua tahun dah. heeh tahniah ya :)

semua saya rasa dah okay dah ;D

gudluck ye!

Afzainizam said...

Faiz:
memang aku akui entry aku begitu panjang.. sebenarnya aku jawab pada apa yang orang tanya... memang solan nya pendek ajer..
-kalu pertanyaan yang bertanya tu tentang sejarah (jwpannya pun tetap panjang)
-kalu pertanyaan yang bertanya tu tentang DIY (jwpannya pun harus detail nanti orang tak paham)
-kalu pertanyaan yang bertanya tu dalam soalan ada banya soalan yang lain (jwpannya pun dah panjang)
-kalu pertanyaan yang bertanya tu mintak tip-tip (jwpannya ada banyak tip2 maka banyaklah pilihan)

Kalau nak buat Part 1 & part 2 pun, pun susah .. Aku cuba jawab dalam satu entry sahaja.. kerana setiap hari semakin banyak pertanyaan yang ada.. aku nak bagi peluang pada pertanyaan orang lain pulak baca jawapannya... tu pun dah banyak pertanyaan yang terlalu lama dan delay dan aku tak jawab..

dan aku buat dalam bentuk gambar yang berpenerangan sebagai langkah supaya pembaca lebih faham..

itu lah masalah yang aku hadapi... harap korang semua faham ye..Thanks

Mai said...

Fuyoo..
pewwit3!
Tahniah :D

De Mois said...

Terbaik la bro..happy birthday. Aku pun baru lepas birthday yang pertama. Tapi tak sempat lagi nak buat celebration post. Bangga ada gambar aku dalam penghargaan kau. Thanks..

Tak boleh nafikan entry kau tu agak panjang. Takpe, try la wat lebih simple, santai tapi padat. Mesti terbaekkk punya

Menarik di SuaraSendiri
Sejauh mana BERSIH bertindak bersih

Undi disini
Adakah wajar perhimpunan diteruskan?

Unknown said...

terimaksaih kerana menjemput datang ke sini untuk merayakan hari yang ke 2 tahun blog ini,semoga semakin cerah masa depannya.tidak spt aku setahun pun belum sampai baru genap 6 bulan.so..bak kata orang sambil menuyelam minumair.so..rasanya faham juga kan..hehe..owh..rasanya no komen dan pandangan untuk blog ini tapi hanya satu saranan :kenapa x letak iklan?....Terrorist Takedown-game pc pilihan dan teringan

IMANSHAH said...

tahniah..appaun blog ini memang memberi manfaat buat saya

Unknown said...

wow dah 2 tahun yer....tahniah2...

aziekz said...

tahniah...mmg blog anda bnyak mklumat bmanfaat tu rmai org bg komen,pndgan,,,sllu menjenguk...saya pun tak sah klu menjelajah pasti singgah blog kamu..moga nada terus berkongsi info yg bernas.

依之汉 said...

tahniah! tak sangka blog ni mencapai umor nya dah. Blog saya bila la lagi. Cuma cadangan nak beri kalau nak letak post tu.. sila la letak dalam satu ayat simple jer. Takyah la letak logo keter tu. Cam siot jer... hahah. Agaknya trademark tuan blog eak?

Saya lebih suka kalau ada yang menyelit bawah la. Baru sedap mata membaca isi utama lepas tu baru la nak klik iklan...

Latest entry: Soya Memang Buruk atau Orang jer Buruk?

HEROICzero said...

peh ! dah 2nd annversary !


congratz hey ! keep on writing (and helping too!) . =)

Anonymous said...

entri2 menarik. banyak membantu. keep on working. semoga terus success...

Ibnushukran said...

perhh.. gambar sy pun ada,thnks bro afzainizam.. teruskan pjuangan dgn blog ni.. n tahniah dgn sambutan 2nd anniversery blog.. :)

Unknown said...

Dulu2 aku pun pikir...apesal la panjang sangat blog lu nih...last2 aku rasa bior lerr...ini lu punya identiti...satu kali "rappp" settle.

Aku setuju gak ngan mamat kt atas tu. Buh la iklan.Pasang nuffnang satu pun dh okeh dah. Klau ko tak tau cakap jerr...email kt aku. nti aku bgtau.

Bloglist lu tu kalu boleh just letak nama blog ngan latest entri jerr...tak le berat sgt kot. Cobe ko buat pas tu ko timbang blog ko tu.

Ko antara pengunjung blog aku gak bro.Thanks bebanyak. Gua support lu jugak!!!

Unknown said...

satu lagi, kalau boleh pasang read more...klau tak salah aku boleh kurangkan loading page jugak.

puteri ain said...

dah lama ni . tahniah .

Alan said...

sekejap je dah tua tahun yek..blog aku pulak tak ingat bila besday dia hehehe

Anonymous said...

bro, kalau bab-bab DIY, apakata buat dalam bentuk video~ hehee. cadangan je~

Unknown said...

eh...ada muka aku la...hehe

salam ulang tahun ke-2 yer

Unknown said...

good job bro... ape ape hal aku memang rujuk kat sini :)

tehr said...

teruskan segalanya, bro
hari ini lebih baik dari semalam

ayie said...

haha.. tergelak tengok muka sendiri kat blog bro afzainizam..hehe..

blog yang sesuai kepada bakal2 pemandu dan bakal beli kereta dan motor baru dan seterusnyaa.. cewah baru 2 tahun.. tengok macam dah experts 10 tahun lepas jee..

apa pon saya nak mintak sikit la..bak kata omputih wish.. nak bro kalau buat tutorial pasal kereta guna gambar bro sendiri..hehe.. baru la yakin nak buat tutorial kereta tu.. tgok pic..mcm susah je..hehe..

apa pon blog bro terbaik...bro ni polis ke jpj??hehe

nabilah_2908 said...

weee...tahniah...!!!!

happy 2nd anniversary...moga blog ini terus sucess.. !! :)

setakat ni...tak tau la apa yg perlu di ubh...semua dah ok..mesra pengguna... :)

Unknown said...

selamat menyambut 2nd anniversary...

setakat ni rasanya semuanya dah ok. tiada apa2 yg perlu diubah... :)

mrs kayrul said...

tahniah...tak sangka dah 2 thn....suka baca blog nie banyak informasi tentang kenderaan...goo luck ye

Usagi said...

rasa2 ak blog nie la yg banyak mengajar ak tentang keta, mmg nie la satu2 nya blog yg ak akan bukak kalo nak cari pasal info keta.

trima kasih byk2 la coz sudi berkongsi ilmu bab keta nih. kalo bengkel ko ada cawangan kt perlis mmg ak p mlawat

mr.syazwan said...

F
U
U
U
U
Y
O
O
O
O
O


TAHNIAH

SUDAH 2 TAHUN!


TERUSKAN BERBLOG

BYKKAN LAGI CERITA2 HEBAT!


=_=

Admin P@P said...

Assalamualaikum.
Tahniah saudara Afzainizam. Selamat Ualangtahun Blog FSA.
Teruskan menulis info bagi manfaat bersama. Semoga mendapat ganjaran dariNya.

TQ

Ismail N said...

Tahniah...semoga terus berblogging dan menghasilkan entri yang mantop2 ... Btw, nampak sedap kek tu. Ada lagi kerrr?
- http://dululainsekaranglain.com/

Anonymous said...

Tutorial siap dengan gambar. Rajin wat research dulu. Encyclopedic.

Respek.:)

Semoga tuhan allah tambah ilmu.

Madd said...

lama xsinggah kat sini...kekangan masa yang xdapat dielakkan...
hehehhe...
ape2 pun tahniah la dah masuk tahun ke 2....
terharu lur...
gmbr aku ade gak..
ehhehhe
"Mainan Piano oleh Hazman Halid"

Nas said...

salam bro

sori lama xsinggah sini
mood blog xdak
hahaha
perhhh
wahh
ade muke aku laaa
thx banyak2 bebbb
ermmm
tahniah atas 2 tahun blog ini
dah boleh berjalan gamaknye :)

Fadzli Amir said...

Salam..aku pun lama tak datang sini...lost sekejap...hehehe....aku memang suka datang sini cuma kekadang tak berkesempatan nak baca sampai habis....sibuk....selamat ulang tahun yg kedua jugak..!!!

LiFe KaMi said...

serius mmg blog ko ni byk info pasal kenderaan..
byk kami blajar dari sini..
keep up good work bro..

p/s knapa kami buh blog ko dlm bloglist kami ni tak jalan, update dia still 4 bulan yg lepas, tu yg tak tau blog ni update post baru ke tak..pelik2

LiFe KaMi said...

serius mmg blog ko ni byk info pasal kenderaan..
byk kami blajar dari sini..
keep up good work bro..

p/s knapa kami buh blog ko dlm bloglist kami ni tak jalan, update dia still 4 bulan yg lepas, tu yg tak tau blog ni update post baru ke tak..pelik2

husnalalink said...

wahhh hebat2 dan semakin hebatt..smoga trus berjuang dalam arena pemblogan dan trus memberi kami pengetahuan tntang kenderaan ini..hehehehe =)

APAN said...

aku rasa semangat menulis entri macam ni perlu diteruskan bro...
x banyak orang yg buat entri macam ko ni.bnyak tutorial blog ngan memasak je yg aku jumpe.huhu...

kalau pasal blog la.blog ni xde la lembap sngat.cepat gak la load...yg lain tu atas citarasa ko la bro...

selamat maju jaya... :)

Ct Arina said...

aisemennn aku ade laaa. bangge jap. hahah!

happy belated 2nd anniversary! keep blogging. blog ni mmg best n bagus utk org yg bute kerete macam aku ^_^

Sound Deadening Store said...

Please share more articles...
Polyethylene Closed Cell Foam

Tromox Bikes said...

Thank you so much for sharing all this wonderful information. It is so appreciated.
Tronox Stock