Sunday, October 17, 2010

Coverset Yamaha LC & Nouvo..

LC' Y' Transformers.. Masuk Majalah Kapcai
Salam buat korang ... Dengan kesempatan yang ada ini kami cuba nak bawak korang tinjau seorang kawan pengunjung blog kami http://budakkampung39.blogspot.com/ (klik aje).. Walau pun tak kenalnya cuma kenal melalui blog dan face book aje.. mari lihat motor LC dia ... bukan ape aku terkagum lah pasal aku bukan berminat pada kelajuan tapi pada modifikasi motor bro ni.... itu yang terpanggil nak buat entry pasal LC ni.... Bro budakkampung sorry harap diberi keizinan aku menatap wajah motor ko ni.... Bukan bertujuan ape cuma aku nak kongsi pandangan antara kita didunia blog... bukan pada kelajuan tapi minat mendalam aku berkenaan modifikasi luaran sahaja....

Bukannya apa.. Aku ada beli Majalah KAPCAI Bil:98 September 2010.. Ada artikel Motorsikal dia ni kat muka surat 38 &39.. Lagi lah aku tumpang berbangga.. kira gempak jugak motor budak ni....

Ucapan Tahniah.... Tahniah...
Meh kita Tinjau gambar motorsikal dia plak... bertemakan Transformers dari sentuhan Ajax Multidesign.. bukannya apa aku selalu nampak motosikal ni kat Autoshow sekitar Johor.. dan terbaru Alhamdulilllah LC TRANSFORMER dpt tempat pertame autoshow melaka maju 2010,Tahniah...Tahniah... Eeeemmm Dah banyak kali menang dahhh autoshow... Gempak siut... Tabik lahh kat ko ni....
Yang buat aku tertarik adalah modifide motosikal ni.. coverset airbrush .... kalau masuk autoshow pun boleh jadi tumpuan mata memandang lah.... oh ye... aku tertarik pada bahagian roda depan dan belakang..Double disk brack tu... siap caliper ..Demper... absober front fork..Yoshimura Ekzos dan yang KOSO digital Meter Rx2

Soalan Dari Facebook..
Ade Banyak soalan yang diajukan pada kami melalui face book dan email.. tapi kami mohon maaf ade yang kami lambat balas.. kerana kami agak sibuk sejak kebelakangan ni... Insya Allah kami akan cuba jawab satu persatu nanti... Insya Allah..

Ni soalan dari En.ZulLC:
En.ZulLC : Salam Bro Sy ada tengok blog bro banyak info pasal moto. Bro , Sy ada sebuah LC dan sebuah Nouvo standart je. Tapi nak modi sikit boleh tak bro bagi cadangan supaya sy dapat solek moto tu jadi cantik sikit. Apa step by step yang perlu d tukar masuk kat moto tu terutama motosikal LC sy tu.klu boleh boleh tak tunjukkan saya cover body part LC d. Nouvo.Terima kasih.

Kami Jawab:
Thanks bertanya.. kami jawab dalam bentuk entry secara ringkas...Ok lah cukup tu... Kepada kaki motor kalau korang teringin nak modifide motor LC atau Motorsikal Nouvo korang tu.. Lihat kat bawah ni
Secara basicnya kalau nak modifide LC atau Yamaha Nouvo ni banyak gak belanjanya.... Jadi Startlah dengan kemampuan yang ade.. ikutlah keperluan jangan kehendak menguasai fikiran... Step by step lelama complite lah keseluruhan Modifide motosikal korang ye..

kat sini kami ade berikan sedikit maklumat mungkin berguna pada semua orang dan silalah tinjau-tinjaunya ye..
Coverset Motosikal Yamaha LC & Nouvo..
Ni alamat yang boleh korang contactnya ye... untuk cari coverset tu..

Secara basicnya kalau motorsikal LC ni korang bolehlah try cari part-part tersebut macam kat bawah ni.... Harap kalau nak tukar sesuatu barang seperti yang kami nasihatkan janganlah ikutkan hati.. kerana modifide motosikal LC memerlukan modal dan wang yang banyak untuk dibelanjakan... fikir dulu ye...

Yang ni beberapa Part Yamaha LC135..
Yang ni beberapa part Yamaha Nouvo..
Mudah -mudahan kita dapat berkongsi minat dan bertukar-tukar pandangan... Itu sahaja niat kami ... Bukan tujuan mengalakkan tapi ianya sebagai hobi dan minat...
Percayakah Anda Transformers ni Real Wujud ?...

Thanks pada semua..Segala saranan, pandangan & komen untuk kami teliti dan perbaiki.. Silalah diutuskan di ruangan Chart box atau coloum comment.. Thanks.

9 comments:

Faisal Admar said...

wah! semakin femes le lepas ni =)

Nas said...

perhh....boleh bertukar wajah la moto pasnie...siap ader bentuk gambar ayam lagik...hehhehe... tapi xleh kot bawak motor cmnie kat hostel..nanti kene tahan..hehehehe

jom bace entri terbaru nas klik:

prpgram melancong ke bulan oelh angkasawan

negara ke-2 jadi ke tak nie?

pawaka19 said...

smartlah..meter digital macam GTR..ada Speaker gempak lagi..mmg ptt masuk majalah motor Lc tu

Unknown said...

suka LC..laju weeiii

irwanmiswan said...

~~salam ziarah~~
~~budakkampung39.blogspot.com/~~

terime kaseh,terharu aku,ade gak kawan2 yg sudi masukkan motor aku dalam blog, anyway banyak lagi moto2 yg gempak kat luar sane. ramai yang kate modi moto ni membazir, tapi pade aku,yang penting minat dan kene sabar. moto transformers ni pon makan tahun nak buat huhuhu. ape2 pon, terime kaseh atas sokongan kalian, aku sangat2 hargainye

Faarihin said...

wah.. dasat tu.. glamer motor dia pasni..

[ - ] xtionkamen / ﺈﻴﻛﺸﻦ ﮐﺂﻤﻳﻦ said...

wah..terbaik lah entry kali ni..hehehe...tp bg aku, lc kl layan modi skit2 pun da ok..means tukar sport rim 125z (samurai) + disc blkg, tukar mud guard custom, coverset custom skit..kire mksd batin aku kl org yg bwk hari2 xperlu buat melampau sbb moto pakai hari2..bukan sebulan skali je cm brader atas tu pye..mmg utk autoshow je..ye dak?

good job bro..suke entry ni

|Ihsan| said...

bro front fork yg lc tu pki bole muat nouvo s tak?

Sound Deadening Store said...

Nice post. I liked this too much. soundproofing barrier mat