Friday, June 12, 2009

Macam-macam Colour ada...

Jangan pening-pening... Pilih jer colour yang disyorkan
Ada orang nak cat kereta dia dengan warna yang dia minat (warna kesukaan)
Ada yang nak tiru kawan. Kat mata dia nampak cantik, dia pun nak juga colour cam tu gak.
Ada yang nak kelainan pilih warna garang, warna terang menyala, warna gelap, warna macam sesumpah, warna bling-bling dan macam-macamlah.
Tetapi kadang kala apa yang kita hajati dan bayangkan tu tak semestinya sama, tak jadi tak cantik langsung.
Mulalah marah-marah kat tukang cat
" Kau ni pandai ke tak pandai, kalau aku tau aku hantar bengkel lain lahh, habisss jahanammm kereta aku ni" habis semua orang yang ada kena maki hamun..
Yang sebenarnya tak semua colour kereta yang kita hajati tu sesuai dengan bentuk atau jenis kereta kita.. Walaupun colour tu mahal camner pun kalau tak sesuai dengan body kereta tak akan nampak cantik.. contohnya warna pearl untuk kereta berbody petak akan menampakkan warna bercapok, bertompok-tompok, kusam seakan akan kereta kotor tak basuh tetapi bagi kereta berbentuk bulat ia akan memberikan effect yang menampakkan colour itu hidup..

Tak nak menanggung risiko pilih aje warna yang telah disyorkan oleh pengeluar kereta tu. kalau warna Proton ambik Proton, kalau Produa ambik colour Produa. Sebab Engineer kilang kereta dia orang dah fikir habis-habis dah colour tu yang sesuai kat kereta keluaran mereka...

Cuma terpulang, up to you lahh.

Special Effect Color

Proton Colour
Produa, Mitsubishi, Nissan & Renaut Colour Naza, Kia, Hyundai & Inokom Colour
Mercedes-Benz & Subaru Colour

Honda Colour
Toyota Colour

No comments: