Friday, March 11, 2011

flip-flap Solar Powered swaying flower

Pertanyaan dalam Shoutbox..
anis citer pasal flap flip ni boley x? ala.. pokok bunga plastik yg daun dier gerak-gerak pakai solar power tu ltak atas dasboard..
anis
please..flip flap dlm kete aku tu, semenjak dah 4 - 5 kali tergolek, skrg nih x gerak lagi dah...
anis
aku beli murah jerRM8.90 n RM5.90memula sebelah je gerak..pastu bunga je gerak...skrg smua tak gerak.
anis nape lelaki tak mau letak suruh hubby tp dia tak mau?nape ye

Jawapan kami..

Thanks pada anis bertanya..Maaf lerr...aku memang kompom takkan letak tak kuasa aku nak letak. aku tengok, ramai letak benda nie terutama kete aweks aweks..aku lebih prefer dashboard aku kosong.tak suka ada benda menganggu penglihatan sewaktu memandu. aku bawak kete laju.. kang brake emergency mau terbang menatang ni hehhe... Nanti bila amik kona ader jer benda nak mengelungsur atas dash board.kalu tak nak gelungsor nak kena taruk gam bagai.habis dashboard aku.

Memula aku berfikiran negatif gak..... but aku harus berfikiran positif.. aku cuba untuk memahami minat wanita... . ini yang aku akan jawab dan citerkan sikit kat entry blog aku kali ni...

Flip Flap Solar swaying Flower..

Flip Flap is a cute flower ..kebanyakan kereta aku tgk semua ada benda ni... Biasanya dilekatkan di atas dashboard depan kereta
-Tidak menggunakan bateri
-tidak perlu disiram
-Free maintenance

Actually, aku tak tahu nama sebenor benda alah nih. Yang tertulis kat body dia ialah Flip Flap. Mungkin sebab daun dia yang akan buka tutup - flipping and flapping tu lah kot. kalau aku ni panggil benda alah ni bunga gedik sebab bila kena cahaya matahari, benda ni akan tergedik-gedik, daun dia akan naik dan turun ke atas dan ke bawah, dan bunga dia akan goyang ke kiri dan ke kanan.
Bende ni selalu diletak berhadapan dengan cermin depan kereta., Tapi, kena make sure tempat tu ada cahaya matahari. Sebab bunga gedik ni tak guna bateri, dia guna solar power. Lagi terik matahari, lagi kuat dia berjoget. Haa..

Apalagi, layan....Bukan setakat bunga ajer yang ade malah ade yang berbagai bentuk model karakter kartun..



kenape pompuan suka letak flip-flap?
berjiwa penyayang dan romantics..

kenape lelaki tak mau pasang?
tak macho la...tak ganas la
.. menyemak mata.. but tak salah kan kalau ade kereta lelaki bubuh flip flap ni kan... kalu orang lelaki nak bubuh atas dasboard tu msti ade yang tak kena.. meh baca artikel kat bawah ni...

Perkara yang tak diingini ...
Cuma ade satu yang memeranjatkan aku tentang Solar powered girl anime sexy ni yang ade kat pasaran sekarang... dah berleluasa terjual di pasaran terbuka... terpampang dalam satu artikel surat khabar..

PADANG BESAR - Mungkin hanya untuk tarikan, namun seorang peniaga tidak mempedulikan sensitiviti apabila dia dikesan menjual patung wanita separuh bogel secara terbuka di Pasar Sehari Wang Kelian di sini kelmarin. Patung yang menampakkan buah dada wanita itu akan bergerak-gerak selepas dihidupkan dengan hanya menggunakan tenaga solar apabila coli patung itu ditanggalkan.

Menurut peniaga tersebut yang enggan dikenali, patung itu dijual pada harga RM10 sahaja dan permainan tersebut sesuai diletakkan di papan pemuka kenderaan untuk menghilangkan rasa mengantuk.

"Pelanggan yang berkunjung suka melihat patung ini apabila buah dadanya bergerak-gerak selepas colinya ditanggalkan.Dalam sehari lebih lima buah akan terjual. Patung ini sesuai diletakkan di dalam kereta dan kebanyakan pembeli adalah orang muda," katanya

Perkara macam ni lah yang kita tak mahu.. ade pihak ingin mengambil kesempatan larisnya penjualan ini dengan menjual solar powered doll dengan aksi lucah keterlaluan... diharapkan pihak berkuasa mengambil tindakan segera untuk mengatasi masalah yang boleh menjerumus muda mudi ke arah budaya tak bermoral...

Sila tinggalkan pesanan.. Komentar.. atau saranan kami cuba perbaiki.. Bagi memantapkan lagi bahan pada episode akan datang di ruang Comment atau Chart Room.. Tq..

36 comments:

Admin P@P said...

Assalamualaikum.
Wife ada letak benda flip flap nie, tapi tak lama.
Lepas 2 bulan dah tak gerak dah...
Sampai sekarang masih lekat kat dashboard walau tak berfungsi lagi.

Mengenai flip flap yang baur lucah tu, kita mengharapkan orang ramai buat laporan dan kerajaan hendaklah ambil tindakan yang wajar.
Usahlah nak letak benda lucah tu dalam kete. Tak payah beli, buat dosa je...

TQ

Madd said...

aku xsuka letak benda alah ni....
lagipun kete pun xde ag ni...
ehhehehhe

Anonymous said...

betul2, bagi saya la, agak menyemak la benda alah tu dan benda alah patung2 kat dashboard. ah, sticker2 pun sy tak berapa suka letak kat cermin belakang, halang view je.

ps: hoho, sy ni insan biasa je. sy pun masih belajar untuk memantapkan isi blog, setiap dari kita ni banyak kekurangan. nampak je follower bnyk tapi traffic tak bnyk mana pun. yg penting, jgn terlalu taksub ngan blog smpai tinggalkan perkara yg lebih penting dlu~~

Unknown said...

herm.. dulu ada niat nak beli.. tapi benda takde kualiti..cepat rosak..

Unknown said...

keta ayah aku ada! aku x thu nk komen ape bagi aku ok jer..

Unknown said...

treingin gak nak beli menatang ni..tapi asyik tunda2 sampai dah takder niat dah nak beli.hehe..

Fit said...

hahaha rugi nye aku ni x ikot perkembangan semasa..kalo x mesti aku da beli da patung2 ni..macam best je haha

en_me said...

seksi uu.. ahaha

Sham said...

fuiyooo itu macam pun ada ka...macam2 cara diorang ni nak buat duit kan...

Usagi said...

dah beli yg murah memang kualiti pon murah jugak la. ak pon xbrapa suka mende gerak2 nih, xselesa tgk.

kalo boleh xmo ada hiasan apa2 pon dlm kete, serabut otak time memandu...ahaha

Firdaus Kasim said...

wow.. cantik belaka flip flap tue.. hehe..

Tips Menghilangkan Rasa Takut Tengok Cerita Hantu

URY said...

Mcm bentu dan rupa ada yer...
Dulu ada jg wife beli yg bunga tu.. asyik jatuh je. Skrg dok kat dlm laci deshboard keta...

Anonymous said...

nak letak kat motor xleh...xde kete lg...letak tepi tingkap pn ok..

daun flip flap tu mmg ada tumbuhan gerak2 gitu bila dgr muzik...kat jepun la

Ina said...

saya tak suka gedik flap tu..dashboard saya mmg clean la..rimas. tak sangka plak ada jual seksi flap tu..macam-macam la..

ayie said...

alah tak tahan la klu letak kat dashbord ayie sbb melaka ni sgt panas..huhu

HEROICzero said...

HAHA. ni first time aku tengok ada yang seksi2 tuh. slalu bunga2, doremon hello kitty jek.

Unknown said...

nk gak pkai yg last tu bole???hehehe

Mohamadazhan.com said...

salam

benda ni nampak comel, keta saya pun pasang.hehe. pandang positif kata admin.hehe

ada juga yang tak senonoh ek.nafsu2....kejar tak ke mana.

Noor Fatin said...

salam..

oo nama dia flip flap? hehe 1st time sy tgk bnda ni terjual kat kemaman. sy teruja je nak tau apa, sy ingtkan pokok bunga betol2, hahaha. heran kenapa dok dalam kotak, dan betol2 xsngka org letak dalam kete. hehhe.. abah xpnh beli pn. rasa mcm mengganggu je. huhu

tehr said...

fuh, belum pernah aku tengok patung macam tu kat mana2 kereta

sepatutnya penguatkuasaan lebih tegas
jangan dibawa masuk ke negara kita

mie said...

fuh!!
mana nak cari patung tu..
heheheeeee

Admin said...

comel sgt yg cute2 tu..
tuk yg sexy bgai tu hrap
ade tndakan la pasnei..

Fadzli Amir said...

Hehehe...memang wife dan anak2 mintak nak letak masa mula2 tengah hot dulu...tapi aku tak layan je....hehehehhe

Alan said...

akupun x suka sangat benda ni..tapi kalau yang last sekali tu memang aku sukaaaaaaaaaaaaaaaa hehehehe

nabilah_2908 said...

tk semua perempuan suka kannya...

sy tk suka...menyemak je atas dashboard tu...lebih selesa tgk dashboard kosong...

satu lagi...bila letak flip flop tu..org msti tau itu kereta perempun..di tambahkan lagi dgn aksesori perempuan yg lain..kegiatan jenayah mudah di lakukan..sbb penyangak tu tau...perempuan...mudah nk buat kerja2 penyangak nih....tul tak..?

jom ke APA KATA HATI pulak,
AYAM BERMACAM AYAM

Asri Alam said...

wah aku nak yg sexy tu. haha

Faten Rosli said...

dalam kereta mymum ada flip-flap bunga.. suka tgk dia gerak2.. cute.. :)

lalink7 said...

seriously aku wanita tulen pun xsuke benda alah goyang2 atas dashboard tue...serius annoying kut..semua kete nak letak..pelik betul laa..aku bejiwe halus gak tp rasa benda tue macam ape je..langsung xde faedahh..

emo dah lama psl flip flap nie..

lalink7 said...

en afzainizam..

nak tnye..selalunya if nak beli number plate kete, agaknya mahal x? kalau ade org nak juga number tue lagi mahal ek? aduhh..konfius samada nak beli ke tdak.

encikReza said...

bro, mula² jer geraknyer
dlm 1 - 2 bulan
layu terkulai~

lalink7 said...

terima kasih di atas jawapan itu yer..sangat membantu!! tQ so much!!

mrs kayrul said...

tak sanggup aku nak letak flip flap mcm tue...seksi sangat nampaknyer....dashboard kosong lagi best

AngahSayang2314 said...

ye la angah pun pelik tapi angah tak suka pasang lak semak jerrrr nampak

ParkAir said...

kalau setakat flip-flap ni boleh tahan lagi. tapi kalu tali yang gantung kat cermin tengah memang aku anti. serabut tengok huyung hayang.

Unknown said...

Gimana cara buka flip flap,mau di bongkar,ada yang rusak,
ashraffirmansyah3@gmail.com

Sound Deadening Store said...

Do you know that this content is unique? This content is extremely instructive and written very well. I greatly appreciate you providing this data. I liked this too much. I hope you find my praise enjoyable. noise absorbing foam