Thursday, October 29, 2009

Projek Produa Kenari Touch up....

Projek part time touch up Produa Kenari kat Rumah lagi....
Kebetulan kami mmg ade set compressor pump angin ni buat spay kat umah... mesin ni tak besar kecil aje.. gunanya membantu kerja-kerja touch up selain dari kami lakukannya kat bengkel... kira kat bengkel untuk kerja tetap dan kat umah kami lakukan secara part time. ...Sebuah Kenari Pantera Moto Club untuk di touch up..... KULAI JAYA
Kami mendapat permintaan salah seorang dari teman untuk touch up kereta kerana bumper belakang nya telah pecahBumper belakang kat Rear skerting... rabak pecah...Kena buka bumper belakang dia dulu....Ganti baru RR skerting dia... Kena pasang rebet baru....Simen pulak lepas tu... tutup dan cantum kemas-kemas... Side skerting tepi tu pecah kami sambung balik ... dan simen rerata...Biar simen sampai kering ... pastu baru gosok....Lepas siap kerja-kerja tu barulah spray kat side skerting tu....Yang ni bumper dan Rear skerting lepas cat tu....Zoooomm.... Hah tempat yang pecah tu kan dah tak ade....Apa yang pasti ... Kereta ni di lengkapi sound system yag canggih ..... hah mari jenggah bonet belakang dia... mak oiii besornye speaker dia tu.....Bagi kami walau di manapun kita berada, walau pun dirumah sekalipun namun kita masih boleh cari wang tambahan.. duit dapur extra.... itu pun klu kita rajin.... pasti ade jalan... pasti wang tetap masuk.... ha..ha... dalam satu hari dapat dua buah kereta touch up walaupun dok kat rumah......Hari ni aku dapat duit dari part time sebuah kereta Produa Kenari....Alhamdulillah...

"Klu korang nak tau... mula-mula sebelum aku buka dan kembangkan bisnes aku ni.... kat sini lah depan umah aku... bertapak dari suka-suka menjadi bisnes yang kecil-kecilan hingga sekarang aku dapat buka sebuah bengkel mengecat yang ade sekarang ... tu yang aku tak akan lupa ...."

No comments: