Monday, May 2, 2011

Air Balang Kenduri Kahwin Air Jambu Batu


Salam pada pembaca Blog kami...Agak lama tak buat entry terbaru..Sejak sehari dua cuti hari Buruh ramai orang ambil kesempatan buat kenduri kahwin.. Itu yang kami agak sibuk sedikit...Alhamdulillah murah rezeki bisnes kami kali ni, kami Syukur dalam masa terdekat ni banyak tempahan membuat air balang khususnya untuk kenduri perkahwinan...Bila dah siap bancuh tu.. Tibalah masa melayan tetamu ... Seronok bila kita tengok ade ramai tetamu serbu tempat air ni reramai oder air yang diorang nak...
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ ۩۩۩▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
Air Balang Kahwin ....
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ ۩۩۩▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Menu kali ni adalah Air Jambu Batu (Guava), Laici, Asam Boi, Katira, Milo, Tembikai Susu, Jagung, Cikong sejuk, ABC Rock dan Lime..


Untuk mengetahui lebih lanjut tentang tempahan pekej minuman dan harga .. Jika ade yang berminat Silalah hubungi kami pada Nombor Talifon kami:

Masih sibuk melayan kerenah tetamu....kami tetap servis perkhidmatan melayan mesra para tetamu... pilihlah... pilihhh.... yang mana satu air yang berkenan ... semua sedap belaka tau...

Macam-macam ada.. marii-mariii semua ada pilih aje nak mana satu... boleh rasa satu persatu... tak payah bayar Tuan rumah Pengantin dah bayar kat kami... kira Tuan rumah belanje...


Waktu kemuncak adalah pada pukul 2.00petang hinggalah pukul 3.30 petang.. amat sesak premis minuman kami...Para Petugas kami sedang bertungkus lumus melayan kehendak tetamu jemputan..

Tetamu yang hadir tak mengecewakan... Ramai gak.... tak putus kunjung tiba.... amat meriah tak susut pun orang ramai penduduk kampung yang hadir....


Tak putus-putus tetamu yang menikmati air dalam balang yang penuh pada mulanya susut dan terus susut.... larissss-larissss...

Kebiasaannya kami mendapat tumpuan pengemar kalangan kanak-kanak, memang mendapat sambutan ..

Apa yang kami harap perkhidmatan kami memenuhi kehendak tuan rumah dan para tetamu.... moga anda semua berpuas hati.... terima kasihhh pada tuan rumah yeee...

Sepanjang majlis berlangsung tetamu di hiburkan dengan Tarian Zapin non stop memang menjadi adat kemestian majlis perkahwinan Johor... best sangat...


Tengok memang sepadan bagai pinang dibelah dua.. Sama cucuk sama padan... Warna Merah hati tema kali ini ...So kami disini doakan agar kalian berdua berbahagia hendaknya jua..

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ ۩۩۩▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
Resepi Jus Jambu Batu
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ ۩۩۩▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
Ni air Jus Jambu Batu antara air paling laris sekali masa majlis tersebut...Kali ni Jus Jambu Batu habis dulu.. Ramai yang Bila minum air ni... banyak yang puji enak rasanya... Alhamdulillah ....Seperti biasa kami nak kongsi bersamalah resepi air ni...

Bahan-bahan ( 1 jug plastik )

  • 2 biji jambu batu tanpa bijik ( yg jenis berkedut tuh )
  • 2 liter air
  • 1 1/2 - 2 senduk gula pasir
  • sedikit pewarna hijau
  • Asam boi serbuk/asam boi tanpa biji dihiris - secukupnya
  • Air batu secukupnya

Cara-cara

  1. Jambu batu dibersihkan dan dipotong dadu, ambil jambu yg telah didadu dan masukkan kedalam blender dan ditambah air, gula dan asam boi sesukupnya. Blander hingga hancur.
  2. Kacau sebati dan titikkan sedikit pewarna hijau untuk mencantikkan warna jus ini. Masam dan manis jus ini bergantung pada kehendak masing-masing. Tambahkan air batu siap untuk diminum
Segala saranan, pandangan & komen untuk kami teliti dan perbaiki.. Silalah diutuskan di ruangan Chart box atau coloum comment.. Thanks"

36 comments:

faiz said...

mmg best bile tgk air2 tu..tapi xtau lagi bile nk kawin..hehe

Prince Halilintar said...

bagus bro wat bisnes ni..idea yg sgt bijak..tgk air tu sume terasa haus lak tekak ni..hehe

Kakzakie said...

Kakak cuba perhati satu-satu gambar tu kot ada yg kakak kenal tapi tak juga. Nak juga tahu kat kg mana ni? Rasanya tak jauh dari Senai....

s h e e said...

wahh...beshnye...thanx untuk resipi...boleh cube kt umah...selalu beli yg kt tepi jalan tu...sedap... :)

Dilla Ady said...

ohhh...ade side bisnes rupenye..

bagus bisnes nih di samping airnye sedap..rase nk ulang2 amik tpi malu kt brader yg ceduk air tu..hihihi

kira kekuri said...

tgok n baca entry ni + dengan gambarnya membuatkan aku haus,n maw ke kedai untuk beli minuman ja~hehe
moga rezeki bertambah2 yew ^..^

Alan said...

macam sedap je wat air jambu tu hehehe

MataHati @ MH said...

plss jgn tunjuk lagi air buah tu. lasung membuatkan aku mengidam nak minum air buah

Ayie said...

wow.. lagi sempoi.. tak le nyusahkan kalau nak kawin.. ^^

Shamsuddin Amin said...

wow... masyuk la klo ade air balang ni kat kenduri kawen... byk pilihan tu... hahaha

*thanks nasehat tuk interview...
dah bace semua jenis doa yg ak tau...haha
harp2 dpt... amin...^^

nabilah_2908 said...

uish..petang2 ni..dpt secawan air jambu batu ni..besh..!! :)

psst...pasal pertanyaan tntg cheese tu...sy guna chesedale yg slice tu..sbg permulaan...

nak guna mozzarella agak mahal...bila dah expert..baru boleh guna.. ;)

De'din said...

idea yang kreatif bro !
buat catering air..
selalu owg buat katering makanan ja,,

hebat lah

ayie said...

hamboi sodap eh.. klu camni xyah makan pon takpo..hehe.. nice nnt sy tempah kenduri kawen saya..hehe

NOOR FATIN said...

tempat yang saya pegi 1mei aritu buat macam ni la. pilih je air mana nak. hehehehehe sedap2! suka2, nanti nak kwin pn nak buat mcm ni la :)

cBk said...

bestnyer air..bnyk giler.huhu..best pii kenduri khwen camni

shah-kayrul said...

bestnya rumah kenduri kahwin ada macam2 air nie...maunya kembung perut minum air jer...hehheehe

ABU said...

oooo ade eh besnes kenduri kawin cam ni.. aku baru tahu.. air balang biasa jumpa kat pasar pasar...

aku suka air balang ni..sedap dan asli..

HEROICzero said...

macam pernah baca entri ni. HAHA

fotolumayan said...

meriahnyerr uoolss.. ehehe

DrSam said...

Alhamdulillah murah rezeki. semoga usaha lebih berjaya dan bertambah lagi rezeki dimasa akan datang. ada bakat jadi usahawan berjaya. bertatih-tatih dahulu...

josrevalution said...

memang best bisnes mcm nie...pasri laku..sebab biaselah org zmn skg nie..main duit aje semua jamdi..jadi diorang xnak pening2 nak buat air ape..just one call dah siap..hehe..tp sygnya aku dah lama lepas khwin..hehe..pesanan sy.semoga bisnes korang ini akan lebih maju..tapi kalo buat promote dekat sabah/sarawak lagi la bnyak untung..hehe...cdngan aje...cara buat Auto like status facebook members

Admin P@P said...

Assalamualaikum.
Wah. siap ada resepi lagi. mesti best. boleh cuba...

TQ

ayunda maajis said...

minum sampai kembong...

aLieF si Muncung ManiS said...

saya paling suka air guava!!!! meleleh air liur tgok gambar tu...:D

harrazdani said...

menarik....satu kelainan dalam majlis perkhawinan..

harrazdani said...

menarik....satu kelainan dalam majlis perkhawinan..

Mohd Ridhuan said...

memang meriah r....
dpt kenduri mcm ne...
slalu serbu kat bhgian air la...
nk rase sume jenis air yang
ada...
uuuhuhuhuhhu

iwan_dextrous said...

pasni leh lah contact ko je..hihihi

tehr said...

memang boleh rambang mata tu, bro
dah tak tahu nak pilih yang mana?

selamat pengantin baru
moga2 kekal bahagia selamanya

FurBall said...

menarik..tp camne bayaran nya???org bayar time tuh ke??pihak pengantin yang bayar kan??menarik gak bisnes mcm nih..ehehehe

cikguden said...

kembung perut rasa semua air nie

LiFe KaMi said...

setakat ni tak tepikir plak nak cat dassboard keta..mungkin masih elok lg kot..
air balang kalau byk mcm tu mmg meriah mau 3 4 kali tambah air..:)

encikReza said...

memang terbaik la bro!

Miss Tira said...

Nanti kahwin Tira nak order ni. Hehehe, terbaik!

Filippo said...

perghh sedapppppp

Fam dalam bahaya

Yastro said...

Dah masuk bulan 5 ni...aku rasa mesti tokey air tgh bz dok kira tempahan org kawen...hehehe selamat beniaga bro!!!